بلاگ

اره میزی و کاربرد آن در نجاری

ره میزی و کاربرد آن در نجاری

در مقاله اره میزی و کاربرد آن در نجاری به اهمیت این ابزار در صنایع چوب می پردازیم.اره میزی یکی از دستگاه‌های مهم و کاربردی در صنایع چوب است. در گذشته اره میزی با توجه به اهمیت کم آن بر روی دستگاه‌های مانند دو کاره، سه کاره، پنج کاره، هفت کاره نصب می‌شد. با توجه به قرار گرفتن اره میزی در گوشه‌ای از دستگاه‌های چند منظوره و فضای بسیار کمی که برای صفحه و گونیای دستگاه در نظر گرفته می‌شود، قاعدتاً از این بخش از دستگاه و ظرفیت‌های بسیار عالی آن کمتر استفاده می‌شود. به‌راستی استفاده از اره میزی بر روی دستگاه‌های چند منظوره بسیار مشکل است.

 

پس از گذشت زمان و ورود صفحه‌های چوبی و MDF به بازار نیاز به استفاده از اره میزی بیشتر احساس شد. کم‌کم تولیدکنندگان تجهیزات امکانات و قابلیت‌های بیشتری برای اره میزی در نظر گرفتند به‌گونه‌ای که به‌جرئت می‌توان گفت در کارگاه‌های مدرن نبود این دستگاه عملاً فعالیت‌های یک کارگاه را با مشکل مواجه می‌کند و به‌عنوان یک دستگاه کلیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین وجود صفحات ام دی اف و پلای وود شما را مجبور می‌کند که از یک دستگاه مخصوص برای برش این صفحات استفاده کنید.

اره میزی در اندازه و قابلیت‌های مختلف در بازار موجود هست. ما در این نوشته معرفی قابلیت‌های اره میزی‌های کوچک کارگاهی می‌پردازیم. هرچند در نوشته‌های پیشین به معرفی اره پنل بر پرداخته بودیم اما توجه به ما در این نوشته به اره میزی‌های کوچکی است که در فضای خانه و کارگاه‌های کوچک بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد اره میزی‌های موجود در بازار هستید پیشنهاد می‌کنم به‌دقت این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

همان‌طور که می‌دانید برش صفحات MDF, HPL، تخته خرده چوب (نئوپان)، ورق‌های پلای وود و… توسط اره میزی با سرعت و دقت عالی انجام می‌پذیرد. با استفاده از اره میزی می‌توانید در کنار عملیات برشکاری کارهای مانند دو راهه زدن صفحات و قطعات چوبی و همچنین برش قطعه‌های عرضی چوب و ساخت اتصالات مانند فاق و زبانه، انگشتی کنشکاف با قلیف و… استفاده کرد.

 

انعطاف، تطبیق پذیری اره در انواع کارهای نجاری باعث مفید بودن این دستگاه در این صنایع شده است. این بسیار مهم است که تفاوت های بین اجزای اصلی اره های دور کن را بدانید. آن زمان است که می توانید انتخاب درستی را داشته باشید .این دستگاه ها علاوه بر قیمت ،در بخش های دیگری با یکدیگر متفاوت هستند.

بیشتر بخوانید: دریل معمولی در مقابل اسکروگان : انتخاب ابزار مناسب برای کار

اینکه حجم کاری شما زیاد است یا خیر؟ چه مقدار دقت برای دستگاه نیاز است؟و چقدر فضا برای دستگاه و مدیای خود در نظردارید.

اره میزی Benchtop با نام مستعار اره قابل حمل، دارای طراحی سبک و ارزان و نسبت به اره های دیگر کمترین توانایی را دارد.به طور کلی آن ها نیروی خود را به طور مستقیم از موتور دریافت می کنند که نسبت به وزن و اندازه ی نسبی آن ها خیلی بیشتر است.

موتور این دستگاه ها به آرامی کار میکند و نیروی آن به اندازه ی نیروی دستگاه های استاندارد نیست ولی با این حال هنوز هم توانایی ارائه کیفیت و دقت کافی برای بسیاری از پروژه ها را داراست. این دستگاه قابلیت حمل و بلند کردن را به وسیله ی یک شخص دارد که این ابزار را مناسب برای نجاران و کسانی که فضای محدود داره اند کرده است. این دستگاه برای ثابت شدن به یک میز یا صندلی نیاز دارد. موتور بسیار کوچک و مقادیر زیاد آلومینیوم و پلاستیک و مقادیر کم استیل باعث سبک وزن بودن آن شده است و در مقابل آن ها قابلیت برش پنل های بزرگ را به علت قدرت و دقت پایین نسبت به اره های بزرگ را ندارند.

اره میزی و کاربرد آن در نجاری : راهنمای خرید

در مقاله اره میزی و کاربرد آن در نجاری به راهنمای خرید این ابزار می پردازیم.برای خرید اره میزی باید بسیار حساس باشید. اساس وجود اره میزی وجود دو نکته بسیار مهم است نکته اول برش چوب باقدرت مناسب و نکته دوم برش چوب در زاویه و اندازه درست است.

اگر شما در نظر داشتید اره چکشی خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما این هست که با توجه به میزان ساعت کار کرد اره چکشی و مقدار فشاری که به دستگاه وارد می‌شود اره چکشی مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر یک کارگاه خانگی داشتید و هر چند وقت یک‌بار نیاز بود از اره عمودبر استفاده کنید پیشنهاد ما به شما خرید یک دستگاه اره عمود بر معمولی بود.

برای دستگاهی مانند اره میزی باید بودجه و هزینه مناسب در نظر داشته باشید به عبارتی اگر قرار است با هزینه کم یک دستگاه اره میزی بخرید، بهتر است این کار را انجام ندهید. همان‌طور که می‌دانید دستگاه‌های ارزان قیمت موجود در بازار دقت و قدرت کافی برای انجام کارهای شما را ندارند.

منطقی نیست دستگاهی خریداری کنید که نتواند زوایای مورد نظرتان را دقیق بر شده است همچنین موتور آن به حدی ضعیف باشد که چوب را بسوزاند. برای اینکه از خرید خود پشیمان شوید به سراغ برندهای معتبر و دستگاه‌های گران‌تر بروید. لزوم گران بودن یک دستگاه دلیل ورد عالی بودن آن نیست اما دستگاه‌های متوسط رو به بالا هم وجود دارند که عملکرد مناسبی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *